pondělí 30. prosince 2013

Můj první dort s postavičkami - "Já padouch"


Asi jako každý si užívám svátků, a i když by se dalo říci, že mám na psaní více času, tak se tomu vyhýbám, jako čert kříži. Protože i to psaní je povinnost a práce od které si chci odpočinout. Možná nepíšu, ale co se pečení týče, nezahálím. 

Od listopadu jsem měla na 30. prosince objednaný dort s postavičkami z Já padouch. A to bych nebyla já, aby to mělo vše hladký průběh. Po zkušenosti s fondánem jsem se rozhodla, že vyzkouším modelovací 30% marcipán. Fondán je úžasný na modelování i potahování, ale je prostě hnusnej chuťově. Marcipán je dobrý chuťově, ALE je vražda z něj modelovat. Na potahování je skvělý, hezky se rozvaluje a ani se moc netrhá, ale na postavičky to je sebevražda. Pořádně nedrží tvar, takže než vám stihne nějaká větší část "vytvrdnout", tak se do té doby zdeformuje na úplně něco jiného. Jakmile postavičku vezmete znovu do ruky, tak se roztéká rychlostí světla. Takže vše musíte udělat na první pokus a už to jen posadit na dort. Proto postavičky nejsou dle mých představ a já v noci pociťovala záchvaty paniky

Jelikož jsem tušila zradu, tak jsem si dort potáhla, posadila na něj postavičky, ale dozdobení okrajů jsem si nechala na dnešní ráno. Chytrá jsem byla, když jsem se pro tuto verzi rozhodla. Večer už se objevila trocha vody na podnose, ale do rána jí více nebylo, tak jsem byla spokojená. Vyndala jsem dort z ledničky a chtěla dodělat zdobení. Během pár okamžiků se marcipánové boky sesunuly kamsi k zemi. 

10:00 a já ve 13:00 mám předávat dort. Hroutila jsem se k zemi a chtělo se mi brečet. Ale zatnula jsem zuby, postavila se na nohy a jala se napravovat škody. Postavičky jsem přendala na tác a odložila zpět do lednice. Marcipán jsem seškrábala, dort pořádně osušila, přendala na prkýnko, tác umyla a zároveň přišla na onu zradu. Dort jsem plnila bobíkovým krémem a mantinely dělala z máslového. Jenže málo. Jak jsem dort potahovala, uhlazovala a dávala na něj postavičky, tak se tvaroh protlačil skrz máslo. Uvařila jsem rychle pudink, vyšlehala se zbytkem másla a dort tentokrát opravdu důkladně obmazala. Zbytek marcipánu jsem propracovala se zbytkem fondánu a vychlazený dort znovu potáhla...

11:30 usazuji postavičky, dodělávám domeček, jméno a číslovku.....na písmenka a číslovku jsem hrdá, protože jsem je dělala od ruky a je to asi jediná věc, která se mi na tom dortu opravdu líbí...

12:30 Připravila jsem krabici, vložila do ní dort a vrátila do ledničky, každých 5 minut jsem kontrolovala stav dortu, neteče...

13:30 Dort předán a já padám na gauč a jdu na své první dnešní jídlo

Takže dort jsem stihla, snad se doopravdy líbil a i chutnal. Chybami se člověk učí...

Korpus: mechový
Krém: naplněno bobíkovým, mantinely z pudinkového