pondělí 5. června 2017

{slané} lívanečky s uzeným lososem



Slané lívance? Proč ne. Jak to vzniklo? No zase tak, že jsem brouzdala Pinterestem a hledala něco zajímavého na moje narozeniny. V lednici jsem měla uzeného lososa a tohle byla naprosto excelentní příležitost, jak ho využít. Jakmile kdokoliv spatří  mezi chlebíčky lívanec a na tom uzeného lososa, tak se na sto procent začne pídit, co to je a chce to ochutnat. 





Dokonce můj milý manžel, který nejí ryby, tak si na lívanečku pochutnal. A to je co říct, protože houby jsem ho ještě nenaučila jíst. Upřímně jsem původně čekala, že lívanečky budou chutnat hodně po chlebové mouce a budou prostě slané. Ale kdybych na ně namazala marmeládu a ozdobila smetanou, tak nikdo nepozná, že se mělo původně jednat o lívance slané. Po lívancích se zaprášilo stejně jako po polentových čtverečcích na které vyšel recept minulý týden.



Ingredience:
100g žitné chlebové mouky
70g hladké mouky
1 lžička sušeného droždí
1 lžička soli
250ml vlažného mléka
1 vajíčko


uzený losos

Postup:


1. Do misky vsypeme obě mouky smíchané se solí, uprostřed uděláme důlek a vsypeme sušené droždí.

2. Vlažné mléko smícháme s rozšlehaným vajíčkem a nalijeme k mouce.

3. Směs na lívanečky smícháme dohromady, přikryjeme potravinářskou folií a necháme hodinu stát na teplém místě.

4. Pánev vymažeme máslem a smažíme malé lívanečky. Na pánev je dáváme polévkovou lžící a smažíme z obou stran.


Těsto bylo celkem husté, takže na pánvi nešel téměř vytvořit žádný tvar. Jak to tam padlo, tak se to usmažilo. Pomáhat jsem si musela druhou lžící. Ale to chce jen cvik a půjde vše. 

5. Osmažené lívanečky necháme chvilku vychladnout.

6. Sýrovou pěnou naplníme cukrářský sáček nebo silnější pytlík a stačí bez zdobící špičky nazdobit lívaneček.

7. Lososa nijak nekrájíme, ale natrháme, jak to vyjde a položíme na pěnu.

8. Na závěr lívanečky lehce posypeme limetkovou kůrou.

No uznejte sami, pokud jste milovníky uzeného lososa, tak si jistě zamilujete i tento recept. Poklad pod lososa se dá použít jakýkoliv. Jelikož mě zrovna přebývala tato sýrová pěna, tak mi skvěle posloužila.
Dobrou chuť
Vaše Dulča