úterý 28. listopadu 2017

{Santo Domingo} kávová barbecue omáčka



Možná si myslíte, že mi to kafe už vážně leze na mozek. Upřímně jsem přemýšlela i já sama nad sebou, zda už to není trošku moc. Recept jsem zkoušela smířená s tím, že při nejhorším prostě poletí do odpadu. Ale ono přeci jen, ta káva tam udělá své a dává celé omáčce dokonalý šmrnc.
Pokud jste přeci jen opatrní a tomuto receptu nevěříte, tak týden vyčkejte a vyzkoušejte jako první kávové cupcakes. 
Ale osobně si myslím, že během všeho toho cukroví a čokoládiček si rádi uděláte kus masa. Pak si určitě vzpomeňte na tuto barbecue omáčku a s chutí se k tomuto receptu vraťte.
Trápí vás poslední otázka, proč mě napadlo dát kávu do barbecue omáčky? Tak i na tuto otázku najdete odpověď příští týden, zatím se musíte smířit s tím, že na kávě vážně ujíždím.

Ingredience:

250ml uvařené kávy Induban Gourmet

1 polévková lžíce medu
1 polévková lžíce hnědého cukru
2 lžičky uzené papriky
1 červená cibule

1 plechovka krájených rajčat
5 cm čerstvého zázvoru na plátky
1 polévková lžíce rajského protlaku
2 polévkové lžíce kvalitního kečupu
1 lžička worchestru
1/4 citronu

1 lžička chilli
2 snítky čerstvého rozmarýnu
2 snítka čerstvého tymiánu

200ml vody
sůl

Postup:


1. Na oleji opečeme dozlatova červenou cibulku nakrájenou na velejemno.

2. Přidám cukr, protlak a med a necháme chvilku zkaramelizovat.

3. Základ zasypeme uzenou paprikou a krátce zarestujeme.

4. Krok číslo čtyři je velice jednoduchý, přidáme zbytek ingrediencí a necháme společně vařit na mírném ohni.

Na začátku opatrně se solí, jak se bude omáčka vyvařovat a houstnout, tak se bude zvětšovat i její intenzita. Pokud bychom osolili do finální chuti už na začátku, tak by byl výsledek přesolený.

5. Omáčku vaříme přibližně 30 minut, pokud by se nám zdála málo hustá, tak necháme vařit ještě déle.



6. Když je omáčka hotová, tak z ní vyndáme větvičky od bylinek, plátky zázvoru a buď propasírujeme nebo rozmixujeme tyčovým mixérem.

Poslední krok není potřeba, ale já mám raději omáčky hladké. Tato omáčka se nejvíce hodí ke grilovanému vepřovému steaku z krkovice nebo trhanému vepřovému. i...Venku to sice už moc není na grilovačky, ale dobrá flákotka se dá udělat i na pánvi. Sedneme ke krbovkám a pochutnáme si stejně jako na terásce při paprscích slunce.

Jelikož doma bylo jen kuřecí, tak jsem se rozhodla omáčku použít jako marinádu. Naložila jsem maso a nechala přes noc marinovat v lednici. Pak jsem jen rozprostřela paličky do pekáče a nechala upéct. S bramborovou kaší to bylo opravdu pohlazení na duši. 

Dobrou chuť
Vaše Dulča